הפרעות פוריות
הריון ולידה
   
רפואת נשים
 
גיל המעבר
רפואת כללית
 
דף הבית >> הריון ולידה >> סכרת בהריון



 
מהי סכרת הריון  |  מה התוצאות ארוכות הטווח לסכרת הריון | סכרת הריון – בגישה נטורופתית | כיצד פועלת הגישה הנטורפותית בהכנה להריון | מרכיבי התוכנית הנטורופתית

מהי סכרת הריון
הריון משנה הרגלי אכילה, הרגלי פעילות, מצבים רגשיים. כתוצאה מכך משתנה באופן מהותי ויסות רמות הגלוקוז (סוכר) בדם ועולות הדרישות לאינסולין.
החל משבוע 24 – 28 להריון דרישות הגוף לאינסולין עולות באופן משמעותי. באישה ללא סוכרת הריון,  דרישות אלה מתמלאות בצורה תקינה. ב – 5% מן הנשים ללבלב יש קושי אמיתי להתמודד עם שינויים אלה ועקב כך מתפתח מצב הנקרא סוכרת הריון או במונח המקצועי GESTATIONAL DIABETES MELLITUS  .
במהלך ההיריון השליה מייצרת הורמונים שונים (אסטרוגן, קורטיזול ועוד) . ייצור הורמונים זה מוביל לכך שתאי הגוף פחות מגיבים לרמות האינסולין העולות , מצב הנקרא תנגודת לאינסולין.
מכאן שסוכרת הריון הנו מצב זמני בו הגוף אינו מצליח לטפל בסוכרים בצורה אופטימאלית.
הופעת הסוכרת בהריון מהווה נורת אזהרה הן מבחינת היולדת והן מבחינת העובר.


מה התוצאות ארוכות הטווח לסוכרת הריון
עוברים הנולדים לאם סוכרתית מתפתחים לאט יותר, ובהמשך החיים עלולים לסבול ממחלות כרוניות הקשורות ברמות הסוכר בדם, שומני הדם, עודף משקל ועוד.
גם עבור האם יש השלכות ארוכות טווח – סיכון מוגבר לפתח סוכרת מבוגרים לא תלוית אינסולין, עלייה ברמות לחץ הדם ועוד.
 
סכרת הריון – בגישה נטורופתית
העמדה הנטורופתית היא כי לסוכרת היריון יש השלכות מרחיקות לכת עבור האם והילוד בטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך. במצב זה גישה מתונה אולי תעכב את הטיפול באינסולין, אך ללא ספק אינה מצליחה למנוע את ההשלכות ארוכות הטווח.
הרפואה הנטורופתית מגדירה כמטרה ראשית מניעה של מחלות כרוניות .
מתוך מחשבת המניעה , גובש מודל טיפולי המשלב עקרונות מבוססי מחקר מדעי בדבר הטיפול בסוכרת הריון. התוכנית התזונתית משלבת המלצות תזונתיות ייחודיות לאיזון רמות הסוכר בדם, המלצות לפעילות גופנית מתאימות להריון. כמו כן התוכנית משלבת המלצות מגוונות להתמודדות עם המתח והלחץ הנוצר בעקבות הריון המוגדר הריון בסיכון גבוה.
 
כיצד פועלת הגישה הנטורפותית בהכנה להריון
הנטורופתיה היא גישה העוסקת בחיזוק ותמיכה של מערכות הגוף על מנת להביא למצב של הרמוניה, איזון והבראה. בסוכרת הריון הנטורופתיה תמליץ על תוכנית תזונתית המכילה תזונה מאוד בסיסית, נקייה מחומרי הדברה וריסוס ולא מתועשת. מאידך, התזונה הנטורופתית תזין ותשקם את הגוף בעזרת שפע ויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ושאר רכיבי מזון נחוצים.
במקרים מסוימים יהיה צורך בתמיכה של תוספי מזון בהתאמה אישית.
ברמת הנפש, נטורופתיה מדריכה כיצד לנשום נכון, כיצד לעשות שימוש בדמיון שלנו על מנת להגיע להרפיה ושלוה, כיצד להפחית את המתחים ולהתמודד איתם נכון יותר.
 
מרכיבי התוכנית הנטורופתית:
  1. תזונה – בעלת השפעה גליקמית מתונה (קטניות, דגנים מלאים, ירקות ופירות) , עשירה בסיבים התזונתיים אשר מקורם בדגנים מלאים , עליה בצריכת פירות, ירקות וקטניות. השומנים המומלצים הם דגי ים צפוני כמקור לאומגה 3 (בקלה, סרדינים, סלמון, הליבוט). ארגון רופאי הלב העולמי ממליץ להעשיר את התזונה עם טופו, סויה, שמן קנולה, אגוזי המלך וזרעי פשתן כמקורות נוספים לאומגה 3. מקורות נוספים לשומן בריא – אגוזים וזרעים ושמנים מכבישה קרה (זית או קנולה).
  2. פעילות גופנית וסוכרת בהריון - נשים אשר היו פעילות לפני ההיריון סבלו הרבה פחות סיבוכים ובכלל זה גם סוכרת הריון. כחלק מתוכנית מאוזנת חשוב לבנות גם תוכנית לפעילות גופנית. בהמלצות הנטורופתיה לפעילות גופנית אנחנו מתייחסים לסדר יומה של האישה, סוג הפעילות המועדף ויכולתה להתחייב לפעילות קבועה. בניגוד לדעה הרווחת, "מעט עדיף על כלום" וגישה סלחנית כלפי עצמנו תסייע לנו לצבור הצלחות ולא כישלונות.
  3. בהקשר סוכרת בהריון, לפעילות הגופנית השפעה מועילה על תגובת הגוף לאינסולין, תוך שיפור מדדים נוספים – כגון העלאת רמות כולסטרול מסוג HDL ("טוב"), הפחתה של לחץ דם , שיפור מדדים פסיכולוגים ועוד. לנשים בהריון מומלצת פעילות מתונה כגון הליכה, שחיה, רכיבה על אופניים – 30 דקות כל יום.
  4. גוף ונפש וסוכרת בהריון - נפש בריאה בגוף בריא – נכון לכל מצב ובעיקר כהכנה לאירוע הגדול ביותר בחייך. מצבים של סטרס כרוני משפיעים לרעה על כולנו. בסטרס כרוני אנחנו נמצאים תחת מתקפה בה הורמוני סטרס משבשים את פעילותן של מערכות שונות – אינסולין, לחץ דם, הורמוני מין ועוד. מצב בו ההיריון מוגדר בסיכון גבוה עלול להפעיל לחץ נוסף על היולדת. הרגיעי את נפשך כחלק מפעילות יומית ע"י ניהול יומן, מדיטציה, דימוי ההיריון בעיני רוחך,נשימות מרגיעות. שתפי את בן זוגך בתהליך וצברי כוח ותמיכה מאלה האוהבים אותך. במידת הצורך התייעצי עם מומחה אשר ידריך אותך בתהליך ההרפיה.
אני מזמינה כל אחת מכן, להגיע למפגש היכרות הכולל ראיון מקיף בסופו תבנה תוכנית שתסייע לך
לאזן לא רק את רמות הגלוקוז בדם, אלא תמנע השלכות ארוכות טווח לא רצויות.
 
אני מזמינה אותך לפנות עוד היום, במייל או למרפאה בטלפון:  077-9354130.
אשמח לפגוש אותך למפגש הכרות, לאבחן את הבעיה ולהציע פתרונות וטיפול מתאים.
פאולה שטיינברג בלאו


דף הבית  |   חזור למעלה  |   מפת האתר

כתובת המרפאה: חיים לסקוב 7 רחובות.  © כל הזכויות שמורות לפאולה שטיינברג בלאו 

עיצוב האתר:  
לייבסיטי - בניית אתרים